Вся різноманітна і складна діяльність сучасної школи вимагає необхідної матеріальної бази. Перш за все, сучасна будівля, розраховане з сучасних норм по вісім метрів на кожного учня, з продуманою структурою самостійних і в теж час взаємопов'язаних блоків, щоб можна було зробити блоки для початкових класів, ГПД та ін. У школі не повинно бути дуже низьких підвіконь і стель, достатку скляних дверей, вузьких сходів і вузьких довгих темних коридорів і маленьких фойє. Всі споруджувані шкільні будівлі повинні прив'язуватися до особливостей місця і природно-кліматичних умов, умов міста чи села.
Школа повинна розташовувати обладнаними і пристосованими для використання аудіовізуальних засобів предметними кабінетами (серед них кабінети інформатики / комп'ютерні класи) і майстернями, двома спортивними залами, басейном, їдальнею, бібліотекою з читальним залом, медичними кабінетами, мати зимовий сад, вчительські, кімнати психологічного розвантаження, технічний центр і медіатеки, приміщення для ГПД, роздягальні, пришкільний навчально-дослідну ділянку, географічну майданчик з ландшафтом, астрономічної вишкою і метеорологічними спорудами. По можливості - шкільний сад. Спортивний комплекс: стадіон, майданчики для волейболу / баскетболу, обладнану дитячий майданчик з гойдалками, драбинками, гірки, пісочниці для ГПД. В ідеалі ряд приміщень школи повинні мати легкі перегородки, які дозволяють в лічені хвилини без зусиль велике приміщення перетворити на кілька маленьких і, навпаки, залежно від виникаючих ситуацій.
Організація позаурочної роботи, клубних і факультативних занять передбачає в структурі шкільної будівлі просторі рекреації, актовий зал, кінозал, зал для занять ритмікою і хореографією та інші приміщення для гуртків і клубних занять, для додаткової освіти дітей.
Всі приміщення повинні бути обладнані відповідними меблями, мати відповідну санітарним нормам освітленість, озеленення.
Велике виховне і емоційне значення в організації життєдіяльності школи має її оформлення. Кожна школа повинна мати своє обличчя навіть у типовому будинку. При оформленні треба враховувати специфіку місця знаходження, спрямованість роботи школи, склад учнів і вчителів. Школа повинна оформлятися за єдиним ескізу, підготовленою фахівцями по дизайну, і відповідати крім того таким вимогам: високий художній і загальний естетичний рівень оформлення, постійна змінюваність, яскравість і барвистість, оптимізм і життєрадісність, змістовність, врахування особливостей різних вікових груп, що знаходяться в школі, працюють на тому чи іншому поверсі, частини школи; широка взаємозамінність окремих компонентів і частин оформлення.
Березень 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
П | В | С | Ч | П | С | Н |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |